Az alulfinanszírozottságot, az elöregedést, az eltérő szakmai minőséget, az önkormányzatok gazdálkodási lehetőségeitől függő körülményeket, valamint a hozzáférés területi egyenlőtlenségeit nevezi meg a szaktárca az alapellátás legfőbb gyengeségeinek a terület átalakításáról készülő előterjesztésben. A Világgazdaság birtokába jutott jogszabálytervezetet csak márciusban kell a kormány elé terjeszteni, így abban még nem is szerepelnek konkrét változtatási tervek, csak irányok.
A Magyar Posta szerint magasan túlteljesítik a levelek kézbesítési idejére vonatkozó elvárásokat. Hamarosan jelentős újításokat vezetnek be a webes értékesítés területén
Felbontott vagy eltűnt csomagok, késve érkező levelek – ilyen tartalmú véleményeket lehet olvasni a Magyar Posta Facebook-oldalán. „Miért nem lehet megválogatni az alkalmazottakat? Miért van az, hogy egy alapvetően nem törékeny vastag fa ajándék is három részre törve érkezzen meg? Ha ez benne van a pakliban, miért is olyan drága a feladás?” – szól az egyik vélemény. Egy másik pedig azon értetlenkedik, hogy ötből egy csomagja eltűnik. - a cikk a www.vg.hu-n olvasható.
Egy lehetőséget ajánlunk a figyelmedbe, egy olyan cég ajánlatát osztjuk meg Veled, akiben 100%-ig megbízunk.
Minden cégnél alapvető igény az információbiztonság megteremtése. Nem zárhatunk azonban mindent hét lakat alá, mert a biztonság mellett a rendelkezésre állás és a szükség szerinti hozzáférhetőség is kiemelten fontos a céges informatikában.
Bővebben: Biztonságban, de nem bezárva – ez a célA Minőségügyi Világnap legfontosabb célja, hogy előmozdítsa a minőség iránti elkötelezettséget. Felhívja a figyelmet azokra lehetőségekre, amelyekkel megfelelően kezelhetővé válnak a cégek működési problémái, valamint figyelmeztet azokra a kihívásokra, amelyek hozzájárulnak a piaci és iparági fejlődés lassulásához.
Bővebben: Minőségügyi világnapA magyar egészségügy problémái mindennapi témává váltak. A legváltozatosabb fórumokon, sokoldalú megvilágításban láthatjuk viszont az ezzel kapcsolatos kérdéseket. Keveset hallunk azonban arról, mi is áll a nehézségek hátterében. A média és a közvélemény többnyire a pénzhiányt és a munkaerő motiválatlanságát emeli ki, a gyakorlatban nyilvánvalóan árnyaltabb okok halmazából.
Gyakran szkeptikusak vagyunk azt a kérdést illetően, hogy egy betegellátástól távol eső szektorban sikereket elért minőségügyi rendszer miként érhet el hasonló eredményeket egy egészségügyi szolgáltató esetében. A betegellátás sok szempontból speciális terület, mégis érdemes lehet nyitottnak maradnunk olyan minőségügyi megoldások felé is, melyek teljesen más szektor kiszolgálására születtek.
Az információ minden jól működő szolgáltatás alapja. Információt fogadunk és nyújtunk, máskülönben elképzelhetetlen bármilyen ügyféligény megfelelő kezelése. Egészségügyi szolgáltatóként speciálisan szenzitív információkkal kell dolgozunk nap, mint nap.
Bővebben: Az információ felelősségA belső minőségügyi rendszer meglétét, mint követelményt, már 1997-ben megfogalmazta az egészségügyi törvény. Az erre vonatkozó rendeletet a 2012 során történt törvénymódosítás erősítette meg. Az ANTSZ, mint felügyeleti szerv hivatalosan 2013 utolsó napjától tart ellenőrzéseket.
Bővebben: Az egészségügyi minőségirányítás kihívásaiA klinikai vizsgálatok eredményeit ritkán ellenőrzik, holott ha megtennék, gyakran jutnának az eredetitől eltérő eredményre – ez a következtetése egy, a The Journal of the American Medical Association-ben megjelent tanulmánynak.
Bővebben: Kérdéses a klinikai vizsgálatok eredménye