Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk!

 

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!






A legtöbb munkáltató már rájött arra, hogy a versenyképesség egyik legkiválóbb forrása az innovativitás, ezt azonban nem olyan könnyű elérni, mint mondani. A kreatív gondolatok ugyanis nem mindig jönnek maguktól, és annak, aki már jó ideje a szakmában van, nehéz kilépnie ebből a komfortzónából, elvonatkoztatnia a jól bevált gyakorlatoktól annak érdekében, hogy valami forradalmit, egyedit, újszerűt alkothasson. Többek között ez a vérfrissítés, az új gondolatok és a fiatalokra annyira jellemző lelkesedés, a töretlen fejlődni és tanulni vágyás az, ami miatt az egyetemisták, friss diplomások iránt egyre nagyobb a kereslet. De hogyan lehet megtalálni, megfogni, és ha ez sikerült, meg is tartani ezeket a fiatalokat? A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán 2016-ban megrendezett Tímár László Tanulmányi Emlékverseny és Esettanulmányi Megoldó Versenyen ezekre a kérdésekre igyekeztek választ adni a fiatalok, és az alábbi cikksorozatban ennek eredményeit fogjuk bemutatni önöknek, melynek első része a hatékony elérésről szól. Hiszen létezik-e hitelesebb információ annál, mint amit első kézből, az érintettektől kapunk?

A versenyzők számára fontos volt, hogy újszerű megoldásokat mutassanak be, melyek sikerrel működhetnek a toborzási folyamatban, ezekből a megoldásokból és indoklásokból szemezgettünk.

Online megjelenés

Számos csapat emelte ki, hogy számára az a legfontosabb, hogy az adott cég megtalálható legyen az interneten. Fontos, hogy olyan honlappal rendelkezzen, melyen minden, egy pályázó számára is érdekes információ fellelhető legyen, annak érdekében, hogy kicsit beleláthasson a cég működésébe. Kiemelkedően fontos az is, hogy a vállalkozás aktív legyen a különböző közösségimédia-platformokon, hiszen a megosztások jellegéből, hangvételéből és tartalmából is sok mindenre lehet következtetni, ami befolyásolhatja, hogy egyáltalán jelentkezek-e ahhoz a céghez vagy sem.

Munkáltatói márka

A legtöbb csapatnál megjelent a munkáltatói márka fejlesztésének fontossága, hiszen egy törekvő, jó képességű fiatal számára fontos az, hogy jó nevű, ismert vállalatnál dolgozhasson, aki tudja, hol tart, és hova akar eljutni. Fontos, hogy ezt szerepeltessék a honlapjukon, megjelenjen a social media-platformokon is. Ahogy korábban írtam, jó módszernek gondolják az intenzív közösségimédia-aktivitást vagy akár az egyik legismertebb videomegosztó oldalon való megjelenést is. Úgy vélik, hogy különböző, a fiatalok számára szimpatikus és hiteles kampányarcok szerepeltetésével még nagyobb sikereket lehetne elérni az ismertebbé válás, a népszerűsítés és ezáltal a toborzás területén is.

Egyetemi kapcsolatok

A csapatok jó ötletnek tartják, ha a vállalatok az egyetem oktatóitól kérnek segítséget, illetve ajánlást a legmegfelelőbb hallgatók kiválasztására. Ez minden fél számára előnyös megoldás, hiszen a vállalat biztosan jó képességű hallgatóhoz jut, az oktató szakmai ítélőképességét még inkább elismerik, és a hallgató is kitörési lehetőséghez jut, amivel nem fog visszaélni már csak a belé vetett bizalom miatt sem.

Személyes megkeresés

Akár az egyetemi állásbörzéken való bemutatkozásról, akár egy verseny szponzorációjáról, akár egy tanórán való bemutatkozásról legyen is szó, mindenképp előnyös az, ha a vállalat képviselteti magát, és akár személyesen meg is jelenik, hiszen így nemcsak megismerik a nevét a fiatalok, de neki is van lehetősége közvetlenül kapcsolatba lépni velük, ami megkönnyítheti a döntést mindkét fél számára.

 

 

Cikk forrása: www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/hogy-erjuk-el-a-fiatalokat-megmondjak-ok-maguk/