Egy csomagolásváltás margójára

 






Nagy felelősség és komoly feladat egy brand, egy termék újradizájnolása, ami nem csak csomagolásfejlesztést, hanem a gyártó cég újrapozicionálását is magában hordozza.


„Meg szeretném újítani ennek a klasszikus termékünknek a csomagolását! Azért most, mert a jogszabályok miatt kénytelen vagyok ezt a feladatot előresorolni. Különben még nem nyúlnék hozzá, hiszen sokat köszönhet a cég ennek a terméknek, nem akarom, hogy a vásárlóinkban bizonytalanságot keltsek egy váltással. De azért jó lenne, ha korszerűbb lenne, mert már egy kicsit unjuk is…”
– tipikus mondatok kkv-vezetőktől, amikor felkeresik dizájnereiket.

A Benei csomagolásfejlesztési projektje is így kezdődött. Nem titkolt félelemmel, bizonytalansággal, izgalommal fűszerezve az elszántság, hogy lefejleszt egy új csomagolást, a koncepciót kiterjeszti alaptermékeire, valamint minden új termék már majd ez alapján kerül a polcokra. Nagy felelősség egy ilyen feladat, ami nemcsak csomagolásfejlesztést, hanem a gyártó cég újrapozicionálását is magában hordozza.

Az alapstratégia része volt a Benei arculat redesign-ja, az új termék- és vállalati szlogen kialakítása, valamint az, hogy gazdag illusztrációk kerülnek a csomagolásokra. A fotók, melyek hangulatot közvetítenek, rajzok az ízesítésekhez, a termékmegjelenítéshez, piktogramok a könnyebb eligazodáshoz. Mindezt mérnöki pontossággal adagolva, hogy pont jó legyen. Ne pozicionáljon se túl, se alul. Azt közvetítse a cégről, ami: sikeres édesipari manufaktúra, biztos háttérrel, magas minőségi standardokkal – családi jelleggel. Fajván Péter, a projektért felelős kereskedelmi igazgató a következőket tartotta nagyon fontosnak: 

„Az volt a célunk, hogy vásárlóink, partnereink a következetes megjelenésünkben megérezzék, és értsék is a Benei egyediségét, a jó minőség iránti elkötelezettségét. Úgy gondolom, hogy marketingszempontból nagyon sikeresnek tekinthető a projekt, tekintve, hogy sok tendert megnyertünk az utóbbi időkben, illetve olyan helyre is hívnak bennünket, ahol eddig még nem voltunk jelen. Az, hogy a „kinézetünk” miatt jobb helyre kerülhetünk a polcokon, külön öröm. Sokan megjegyezték a partnereink közül, hogy jó döntés volt egyes csomagolásainkon családtagjaink megjelenítése. Amellett, hogy nagyon jó érzés a gyerekeink fotóját a csomagolásokon látni, ad is egy biztonságot a tárgyalásokon: nem gondolhatja senki rólunk, hogy gyenge minőségű termékhez adnánk gyermekeink arcát. A folyamat egésze alatt kivettük a részünket a feladatokból, mindig a grafikusok, nyomdászok rendelkezésére álltunk, amikor csak igényelték, konzultáltunk, hogy minél gördülékenyebb legyen a projekt. Amikor már voltak látványtervek, készítettünk értékesítési anyagokat, apránként „kínáltuk” meg a piacot az új arculattal. Nagy volt a siker, nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi piacon is. Exportunk is nőtt, nem csak a belföldi értékesítésre volt jó hatással a váltás. Félelmeink az első értékesítési tárgyalást követően elszálltak, tudtuk, hogy ez jó döntés volt részünkről. Tanácsom annak, aki most ad megbízást csomagolásfejlesztésre: nagyon határozottan tudd, hogy ki a vevőd. Írd körül a tervezők számára pontosan, hogy milyen célcsoportra kell fejleszteni azt a csomagolást!”

 

Cikk forrása: www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/egy-csomagolasvaltas-margojara/