Teszteld az ötleted!

 





Van egy nagyszerű ötleted, de nem tudod, hogy fogj neki a megvalósításának? Az egész napodat azzal töltöd, hogy egy tábla előtt állva próbálod felrajzolni a sikeres cégalapítás lépéseit? Segítünk tesztelni az ötletedet és megmutatjuk, hogyan indulj el vele! Már ha megéri.


Menj az árral!

Nem számít, mennyire nagyszerű az ötleted, ha nincs elég fogyasztó, aki valóban érdekelt lenne benne, hogy éljen a lehetőséggel, amit kínálsz. Volt egy nagy felismerésed és kitaláltál valami teljesen egyedit? Nagyszerű. Csak menj biztosra, hogy lesz, aki fizet érte! Kezdd el megismerni a célközönségedet! Mit szeretnének? Miről beszélnek? Ha mindezzel tisztában vagy, egyszerűen pontosíthatod terméked, vagy szolgáltatásod jellemzőit, valós piaci alapú megközelítést alkalmazva. Légy rugalmas és merj eltérni az eredeti terveidtől. Próbáld meg megfigyelni, hogyan és hol kell változtatnod, hogy valós ügyféligényeknek tehess eleget és meglovagolhasd a hullámokat!



Ismerd meg a versenytársakat!

Ahogy a híres Szun-Ce (A hadviselés művészetének írója) idézet mondja, „Ha ismerjük az ellenséget és ismerjük magunkat is, akkor száz csatában sem jutunk veszedelembe; ha azonban nem ismerjük az ellenséget, csak magunkat ismerjük, akkor egyszer győzünk, másszor vereséget szenvedünk;” Mielőtt piacra dobod a századik ugyanolyan elektromos fogkefét, amely semmiben sem különbözik a többitől, nézz körül. Lehet, hogy felfedezel valamit, amit a többiek mind szem elől tévesztettek eddig.


Kérdezd a bizalmasaidat!

Ha van egy jó ötleted, tartsd titokban! Vagy majdnem. Anélkül, hogy pár bizalmasodat beavatnád terveidbe, nagyon nehéz fejleszteni bármilyen ötleten. Olyan barátokra és családtagokra van szükséged, akikben teljesen megbízol és értékítéletük is kellőképpen objektív. Ne kérdezd az anyukádat, hacsak nem szokatlanul szigorú veled. Feltétel nélküli szeretet és támogatás helyett, most jól megalapozott, építő kritikákra van szükséged.


Tervezz előre!

Mindenki készít terveket, mielőtt belevágna valami újba. A titok nem a tervezésben magában, hanem a célkitűzések milyenségében van. Mindenképpen szükséged lesz rövid távú és hosszú távú tervekre egyaránt. Egyértelmű és elérhető célokat kell megfogalmaznod, hogy a fejlődés megvalósítható és követhető legyen, így megőrizhesd motiváltságodat.


Ne felejts el, ünnepelni!

Ha van egy listád a megvalósítandó lépésekről, akkor könnyedén követheted a sikereket és az elmaradásokat egyaránt. Miközben azon aggódunk, hogy mi van még előttünk, gyakran elfelejtjük megünnepelni a már elért sikereket. Hogy az előttünk álló munkához szükséges motivációt megtartsuk, fontos, hogy minden elért rövidtávú célt bemutassunk azoknak, akik velünk együtt dolgoznak a hosszú távú céljaink elérése érdekében.


Tanulj meg beszélni róla!

Valószínűleg már amúgy is állandóan az új üzleti ötletedről beszélsz másoknak. Ne felejtsd el, hogy haveroknak áradozni minderről egy üveg sör fölött teljesen más, mint lehetséges befektetőknek bemutatni az ötletedet egy kávészünetnyi időben. Meg kell tanulnod, hogyan keltsd fel mások érdeklődését, hogy több időt nyerj magadnak ötleted bemutatására. Ha az első pár percben meggyőzőnek mutatkozol, biztosan lesz több időd beszélni. Jó, ha készülsz pár statisztikával is, azok számára, akik csak a számokban hisznek.



Mutasd meg!

Mindegy, hogy termékben, vagy szolgáltatásban gondolkodsz, elkél a bemutatáskor egy kis vizuális segítség. Legtöbbünk könnyebben idéz fel bármilyen látott információt, mint a hallottakat. Az ezt vizsgáló tanulmányokban a százalékos mutatók eltérhetnek, de az arányok minden esetben egyértelműen mutatják: a vizuális információ rövid és hosszú távon is könnyebben befogadásra kerül. Könnyebben tanuljuk és értjük meg a vizuális tartalmakat. A szalvétára rajzolt vázlattól az utolsó részletig kidolgozott makettig bármi segítségedre lehet. Csak gondold végig, mi tudná legjobban illusztrálni a lényeget!



Indítsd be a vásárlókat!

Listánk elején főleg az ügyfelek igényeire fókuszáltunk, de két oldalról is meg lehet közelíteni ezt a kérdést. Természetesen nem tudsz eladni semmit, ha az igény iránta nincsen jelen, de egy közepes érdeklődésből bármikor építhetsz eszeveszett trendhullámot. Tanulmányozd a célközönséged közösségi média szokásait és érdeklődési köreit és egy tudatos marketinget felépítve érd el, hogy megőrüljenek azért, amit csak te szolgáltatsz nekik!


Készen állsz?

Nézd meg Seth Godin Ted beszédét arról, hogyan terjesztheted az ötletedet sikeresen, menj vissza a tábla elé, fejezd be a terveidet és vágj bele a megvalósításba! Hajrá!