Bővebb információ: 06 1-700-2431 |
||||
Az új Ptk. (2014. március) szerint megjelent "Sérelemdíj" miatt egyre több beteg indít orvosi pert, ami a kórházaknak sok milliós kártérítésébe kerül.
A kórházi munkafolyamatok szabályozásával segítünk a Kórházaknak, hogy a betegellátás és a kórházi dokumentáció/adminisztráció kellő védelmet adjon egy betegjogi perben a kórház számára is. Mi olyan tapasztalattal és megoldásokkal rendelkezünk, amelyek a Kórháznak megoldást tud adni.
Kötelező a belső minőségügyi rendszer az alapellátók körében
EGÉSZSÉGÜGYI TÖRVÉNY/TÉNYEK A belső minőségügyi rendszer meglétét, mint követelményt, már 1997-ben megfogalmazta az egészségügyi törvény. Az erre vonatkozó rendeletet a 2012 során történt törvénymódosítás erősítette meg. Az ANTSZ, mint felügyeleti szerv hivatalosan 2013 utolsó napjától tart ellenőrzéseket. Ebben a feszült helyzetben nagy segítséget jelent a Magyar Orvosi Kamara által kidolgozott, sablonként alkalmazható dokumentációs rendszer.
A KAMARA SEGÍT Fontos azonban, hogy belássuk, ez a segítségnyújtás kizárólag kiindulópontként hasznosítható. A végleges megoldás ugyanis akkor mondható sikeresnek, ha a kiépített minőségügyi rendszer az adott szolgáltató ideális működésének egyedi lenyomata.
SIKERES MŰKÖDTETÉS Az ideális működés személyre szabott. Egy Montessori és egy Waldorf iskola működési rendje is különböző. A sikeres működésnek a betegellátás területén sem csupán egy, szigorúan intézményesített módja elképzelhető. Az intézményre szolgáltatóra szabott minőségügyi rendszer (EGYEDI MINŐSÉGÜGYI RENDSZER) kidolgozása természetesen időigényesebb, mint egy sablon automatikus átvétele. A legnagyobb munka azonban mégsem a rendszer kidolgozása, hanem a dokumentációban foglaltak betartása. Azt idő és energia, amit egy egyedi minőségügyi rendszer kialakítása jelent, az alkalmazhatóság könnyedségében térül meg.
KÖNNYEBB ALKALMAZÁS/ÉLETSZERŰ FELTÉTELEK A megfelelő minőségügyi rendszer a szolgáltató működési gyakorlatával szinkronban határozza meg a továbbiakra érvényes előírásokat. A szabályozás így nem több, a hétköznapi munkavégzés folyamatainak tökéletesítésénél.
TÖKÉLETESÍTÉS Nem kell kukába dobni az adott szolgáltatóra jellemző jól bevált módszereket, a sablonnak való kényszeres megfeleltetés érdekében. Különböző intézmények, eltérő módon szolgálják betegeiket. Nem bízhatunk benne, hogy pusztán egyetlen mindenkire érvényes minőségügyi rendszer, változtatások nélkül alkalmazható a más-más metodikát követő betegellátókra. Ha pedig hisszük, hogy a siker különböző utakon is elérhető, ne féljünk megtalálni a számunkra legjárhatóbbat.
PANASZOK NÉLKÜL A minőségügyi rendszer kialakítása segít megtalálni, térképen ábrázolni, mindenki számára transzparensen követhetővé tenni azt az irányt, mely mellett hitelesen állást tudunk foglalni. A betegellátás tiszteletreméltó ám felelősségteljes munka. Merjünk dolgozni folyamataink tökéletesítésén, hogy panaszok nélkül kapjuk meg a munkánknak járó tiszteletet és elismerést!
Részletes tájékoztatásért írj az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címünkre,
|
||||
|
|
|
||
|