Biztosan te is jól ismered az üzleti tervezésben rejlő értékeket. A minőségtervezéssel sincs ez mésként. Biztosan tisztában vagy azzal is, hogy egy jó célmeghatározás milyen mértékben segít helyes irányban tartani a vállalkozást. Te is tapasztalhattad, hogy egy küszködő gazdaságban igen összetett és nehéz feladat kitalálni, hogy melyik ez az irány. Nemrég olvastam egy nemzetközi felmérést, amely szerint a kis- és középvállalkozások több mint 80 százaléka nem tartja számon az üzleti célokat. Pedig a tervezés és a teljesülés utókövetése is nagyon fontos! Tartsd szem előtt, hogy ezek segítenek neked időben észrevenni azokat az akadályokat vagy versenyhelyzeteket, amelyeket meg kell oldani a siker érdekében. Tudatos tervezéssel több üzleti sikert és kevesebb minőségi hibát tudhatsz a magadévá. „A jövő előre látásának legbiztosabb módja, ha mi magunk gondoljuk ki a jövőt” (Alan Kay)
HATÁROZD MEG A HOSSZÚ TÁVÚ CÉLJAIDAT!
Függetlenül attól, hogy milyen hosszú távú céljaid vannak, érdemes gondolnod arra is, hogy ezek gyorsan megváltozhatnak. A gazdasági és egyéb változások arra kényszeríthetnek, hogy céljaidat folyamatosan átértékeld. Fordíts erre időt és figyelmet minden negyedévben. Céged küldetése és filozófiája profit-, szolgáltatás-, társadalmi- és fejlődési célkitűzésekre épül. A profit elérése mellett a tevékenység és a minőség javításához kapcsolódó ügyfél elégedettség, az ügyfelek megtartása, illetve a számukra elérhető maximális haszon megteremtése is fontos törekvés. A minőség tervezése és megvalósítása napjainkban az ügyfelekért folytatott harc fontos eszköze, nem engedheted meg magadnak, hogy ne foglalkozz vele eleget!
HOGYAN LESZ A TÁVLATBÓL NAPI SZINTŰ TEVÉKENYSÉG?
Talán a legfontosabb eleme a rövid távú célok megfogalmazásának az, hogy össze kell egyeztetned őket a hosszú távú célokkal. Ennek egyszerű módja, ha a távlati törekvéseidet rövid távú, SMART célokra bontod le és fogalmazod meg: specifikus, mérhető, cselekvésre ösztönző, reális és időben behatárolt. Annak érdekében, hogy meg is tudd valósítani ezeket a célokat, fontos, hogy azok konkrétak, részletesek, mérhetőek legyenek. De ez még mindig nem elég, mert a szükséges teendőknek, erőforrásoknak és az időnek is ésszerűen illeszkednie kell egymáshoz a megvalósítás során. Nincs egyszerű dolgod, éppen ezért fontos, hogy reálissá és átláthatóvá tedd a céljaidat! Tartsd szem előtt, hogy a hosszú távú célok, kisebb célokra lebontva jobban realizálhatók. Például, ha azt szeretnéd, hogy az eladás évente 24 százalékkal növekedjen, akkor havi szinten határozd meg, hogy hány új ügyfélre van szükséged ehhez! Az eladások 24 százalékos növekedése éves vonatkozásban nagy szám, így kevésbé megfogható, de a havi 2 százalék teljesen reális lehet, hiszen a rövid távú célkitűzések sokkal szűkebb idővonalon mozognak. Ha regisztrálsz és bejelentkezel az oldalunkon, akkor a SMART célokról részletes útmutatót és letölthető sablont is találsz. A regisztráció és a tartalmakletöltése ingyenes.
MUNKATÁRSAK BEVONÁSA
Teremts világos jövőképet a céged számára! Ez egyértelműen megmutatja, hogy a vállalkozásod hova szeretne eljutni és ez máris fél siker. Ugyanakkor az is fontos, hogy a dolgozóid motiváltak legyenek és segítsék a céged a célok elérésében. Lényeges, hogy az alkalmazottaid ismerjék a céljaidat és úgy érezzék, hogy részük van a céged eredményességében. A munkatársak bevonásával elérheted, hogy mindenki egy oldalon álljon veled, ezzel még inkább hozzájárulsz a célod teljesüléséhez. Ne felejtsd el, hogy ezt nem kötelező munkahelyi szabállyal, hanem a dolgozók belső motivációjával érted el, ezért igen nagy jelentőséggel bír!
SZERVEZÉS ÉS UTÓKÖVETÉS
Az igazság az, hogy a céljaid megvalósítása és a vállalkozásod fejlesztése sokkal több, mint néhány célkitűzés. Nagyon sok apró dolog adódik nap, mint nap, ami elvonhatja a figyelmet a fókuszról. Ezért figyelj arra, hogy a céljaidat valós időben kezeld. Ezt rendszeres nyomon követéssel teheted meg, melyet szükség esetén kiegészíthetsz további intézkedésekkel is.
ELISMERÉS
Biztos vagyok benne, hogy nem feledkezel meg arról a fontos lépésről, hogy jutalmazd azokat a munkatársaidat, akik valóban dolgoztak a céljaidért. Ez nem feltétlenül pénzügyi ösztönzést jelent. Sokszor nagyobb hatása van egyszerűen csak megköszönni és elismerni, hogy minden rendben van.
|
||||
|
|
|
|
|
|
|