Bővebb információ: 06 1-700-2431

 Az új Ptk. (2014. március) szerint megjelent "Sérelemdíj" miatt egyre több beteg indít orvosi pert, ami  a kórházaknak sok milliós kártérítésébe kerül.


 

A kórházi munkafolyamatok szabályozásával segítünk a Kórházaknak, hogy a betegellátás és a kórházi dokumentáció/adminisztráció kellő védelmet adjon egy betegjogi perben a kórház számára is.

Mi olyan tapasztalattal és megoldásokkal rendelkezünk, amelyek a Kórháznak megoldást tud adni.

 

fej2 jav

 

 

 

Kötelező a belső minőségügyi rendszer az alapellátók körében

 


 

EGÉSZSÉGÜGYI TÖRVÉNY/TÉNYEK

A belső minőségügyi rendszer meglétét, mint követelményt, már 1997-ben megfogalmazta az egészségügyi törvény. Az erre vonatkozó rendeletet a 2012 során történt törvénymódosítás erősítette meg. Az ANTSZ, mint felügyeleti szerv hivatalosan 2013 utolsó napjától tart ellenőrzéseket. Ebben a feszült helyzetben nagy segítséget jelent a Magyar Orvosi Kamara által kidolgozott, sablonként alkalmazható dokumentációs rendszer.

 

A KAMARA SEGÍT

Fontos azonban, hogy belássuk, ez a segítségnyújtás kizárólag kiindulópontként hasznosítható. A végleges megoldás ugyanis akkor mondható sikeresnek, ha a kiépített minőségügyi rendszer az adott szolgáltató ideális működésének egyedi lenyomata.

 

SIKERES MŰKÖDTETÉS

Az ideális működés személyre szabott. Egy Montessori és egy Waldorf iskola működési rendje is különböző. A sikeres működésnek a betegellátás területén sem csupán egy, szigorúan intézményesített módja elképzelhető. Az intézményre szolgáltatóra szabott minőségügyi rendszer (EGYEDI MINŐSÉGÜGYI RENDSZER) kidolgozása természetesen időigényesebb, mint egy sablon automatikus átvétele. A legnagyobb munka azonban mégsem a rendszer kidolgozása, hanem a dokumentációban foglaltak betartása. Azt idő és energia, amit egy egyedi minőségügyi rendszer kialakítása jelent, az alkalmazhatóság könnyedségében térül meg.

 

KÖNNYEBB ALKALMAZÁS/ÉLETSZERŰ FELTÉTELEK

A megfelelő minőségügyi rendszer a szolgáltató működési gyakorlatával szinkronban határozza meg a továbbiakra érvényes előírásokat. A szabályozás így nem több, a hétköznapi munkavégzés folyamatainak tökéletesítésénél.

 

TÖKÉLETESÍTÉS

Nem kell kukába dobni az adott szolgáltatóra jellemző jól bevált módszereket, a sablonnak való kényszeres megfeleltetés érdekében. Különböző intézmények, eltérő módon szolgálják betegeiket. Nem bízhatunk benne, hogy pusztán egyetlen mindenkire érvényes minőségügyi rendszer, változtatások nélkül alkalmazható a más-más metodikát követő betegellátókra. Ha pedig hisszük, hogy a siker különböző utakon is elérhető, ne féljünk megtalálni a számunkra legjárhatóbbat.

 

PANASZOK NÉLKÜL

A minőségügyi rendszer kialakítása segít megtalálni, térképen ábrázolni, mindenki számára transzparensen követhetővé tenni azt az irányt, mely mellett hitelesen állást tudunk foglalni. A betegellátás tiszteletreméltó ám felelősségteljes munka. Merjünk dolgozni folyamataink tökéletesítésén, hogy panaszok nélkül kapjuk meg a munkánknak járó tiszteletet és elismerést!

 

Részletes tájékoztatásért írj az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címünkre,

 

 

                                                                    
 
                                                                      
 
                                                  
       
                                                                                     

"Ha valami nem megy, akkor ne mást csinálj, hanem másként"

0-24-ben segítünk

fel1

Tanulj otthonról

Egy kávé mellett! Iratkozz fel e-learning kurzusainkra

Bővebben...
fel2

Ismerj meg módszereket

Javítsd cégedben a működést!

Regisztrálok
kérdezz

Kérdezz, válaszolunk

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Kérdésem van
olvass

Olvass tanulmányokat

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Érdekel

Bővítsd tudásodat és javítsd cégedben a minőséget!

Iratkozz fel díjmentes tréningünkre és tudj meg többet a minőségirányításról!

TI KÉRDEZTÉTEK

1. Ügyfeleink adatainak kiszivárgása milyen követketményekkel jár?
2. Milyen időtávon jelentkeznek az eredmények?
3. ISO 9001 hogyan tud segíteni a betegjogi perekben?
4. Miért van nagy hangsúly a vezetői felelősségen?
5. Az ISO-tól minden tökéletessé válik majd?

Bővebben...

Tudásközpont

mítoszok

Mítoszok

Amelyekről eddig mást hittél

Tovább
figyel

Jogi előírások

Ezeket kell figyelned

Tovább
jog

Most Te lépsz

Ellenőrizd tudásodat!

Tovább
letöltés

Ingyen letölthető

Segédletek és minták

Tovább
regisztáció

Regisztrálj

És tölts le még több tartalmat!

Tovább
szabványok

Szabványok

És változások

Tovább

Ahol már találkozhattál velünk

Regisztrálj hírlevelünkre

Regisztráció

Kapcsolat

Az ISOSzakértő csapata üdvözöl! Kérlek, vedd fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségek egyikén!