A vállalkozások tekintetében a minőség meghatározása és megteremtése összetett feladat. A következő 8 alapelvet szem előtt tartva, azonban Te is megteremtheted cégedben a minőségirányítás alapjait és elősegítheted céged működését a minőség és a folyamatos fejlődés jegyében!

 

1. Vevőközpontúság

Napjainkban felértékelődnek az ügyfélkapcsolatok. A piac „árérzékenysége” meghatározó tényező lett. Látni kell azt, hogy a vevő nem feltétlenül csak a pénztárcájának megfelelő ár miatt lesz elégedett, hanem attól is, amit az árért cserébe kap. Ahhoz, hogy céged megfeleljen az elvárásoknak, meg kell ismerni a vevői igényeket, teljesíteni kell az elvárt és előírt követelményeit.

 

2. Támogató vezetés

Mi, vezetők hozzuk létre vállalkozásunk céljait és az elveink szerint irányítjuk a működést. Meg kell teremteni azt a légkört és azokat a feltételeket, amellyel minél jobban elő tudjuk segíteni a fejlődést. Biztosítanunk kell azt a belső környezetet is ezáltal, ahol a munkatársakat be tudjuk vonni, részeseivé tudjuk tenni céljainak elérésébe.

 

3.  A munkatársak bevonása

A működés érdemi alapját a munkatársak adják. Ezért képességeiket és hozzáadott értékeiket akkor tudjuk kamatoztatni, ha teret engedünk számukra. Megjegyzés: gondolni kell azonban a folytonosság biztosítására is, azaz szem előtt kell tartani, hogy egy szervezeti változás kapcsán vagy pozícióváltás esetén is bárki pótolható legyen úgy, hogy a „tudás” a cégnél maradjon. Ehhez azonban kézben kell tartani és egységesen kell kezelni a szabályzatokat, követni a változásokat és azokat bevezetni a gyakorlatba. Mindehhez továbbra is szükség van a kollégákkal való szoros együttműködésére.

 

4. Kölcsönösen előnyös beszállítói kapcsolatok

A beszállítókkal való együttműködés csak akkor szolgálhatja munkánkat és tevékenységünket, ha az kölcsönösen előnyös kapcsolaton alapul. A sikert és a hatékony működést nemcsak a munkatársak, hanem a partnerek, a beszállítók és az alvállalkozók teljesítménye is befolyásolja. Ezért a kiszervezett munkafolyamatok kontroll alatt tartása legalább olyan fontos hatással van cége hatékonyságára, mint a munkatársak teljesítménye. Az üzleti kapcsolatok értékelésére folyamatosan szükség van. Ennek kényelmes és hatékony kialakításával megelőzhetők a problémák vagy a határidős csúszások is.

5. Folyamatszemléletű megközelítés

A kitűzött célokat hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a hozzá kapcsolódó erőforrásokat folyamatként kezeled. Folyamatszemlélettel felszínre kerülnek a felesleges területek és tevékenységek például, ha ugyanazt a tevékenységet többen végzik, vagy ha több felelős dokumentálja ugyanazt a tényt. Kideríthető, mely folyamatokat lehet egyszerűsíteni, ezáltal időt és pénzt megtakarítani. Így a hibák okai is gyorsabban és pontosabban meghatározhatók.

 

6. Rendszerszemlélet az irányításban

Az egymással összefüggő folyamatok rendszerként való kezelése és irányítása segít abban, hogy az összefüggések révén eredményesen és hatékonyan kezelhesd. Így a teljes céged teljesítményének javítását tudod elérni, az egyes személyek vagy kisebb csoportok fókusza helyett.

 

7. Tényeken alapuló döntés – az adatok nem hazudnak.

Azzal, hogy céged meghatározott tevékenységeit egy jól megválasztott módszer szerint górcső alá veted, olyan belső információs rendszert működtethetsz, amely naprakész adatokat mutat a működésről anélkül, hogy bárkit meg kellene kérdezned. Ez minőségirányítási szempontból elsősorban azokon a területeken fontos, ahol szolgáltatás vagy termék előállítás történik, ott ahol még a teljesítés előtt kiszűrhetők a hibák, és eltérések. Az adatok és egyéb információk objektív elemzése révén eredményesebb döntések születhetnek.

 

8.  A működés folyamatos fejlesztése

A minőség fenntartása érdekében a cég egyik állandó céljának kell lennie, az átfogó, teljes működésre vonatkozó folyamatos fejlesztésnek is. A változások bevezetésével, a hibákkal való szembesüléssel és azok kijavításával, az eltérések ismételt előfordulásának megakadályozásával is tehetünk a működés javításáért, fejlesztéséért.

 

A fenti alapelvek alkalmazásának számos előnye bizonyított tény: megteremti a vevő bizalmát, hogy a szervezet képes folyamatosan a vevő által igényelt színvonalon szolgáltatni. Erősíti a tulajdonosi bizalmat, javítja a felsővezetői döntéshozatalt, többek között a hibák megelőzősére és nem a hibák bekövetkezése utáni intézkedésekre épülő rendszert támogatja.

 

 
 
 
 
 
                                                           
 
                                                            
 
                                                                                     

 

"Ha valami nem megy, akkor ne mást csinálj, hanem másként"

0-24-ben segítünk

fel1

Tanulj otthonról

Egy kávé mellett! Iratkozz fel e-learning kurzusainkra

Bővebben...
fel2

Ismerj meg módszereket

Javítsd cégedben a működést!

Regisztrálok
kérdezz

Kérdezz, válaszolunk

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Kérdésem van
olvass

Olvass tanulmányokat

Ha elakadtál, segítünk! Hívj vagy írj, Ránk számíthatsz!

Érdekel

Bővítsd tudásodat és javítsd cégedben a minőséget!

Iratkozz fel díjmentes tréningünkre és tudj meg többet a minőségirányításról!

TI KÉRDEZTÉTEK

1. Ügyfeleink adatainak kiszivárgása milyen követketményekkel jár?
2. Milyen időtávon jelentkeznek az eredmények?
3. ISO 9001 hogyan tud segíteni a betegjogi perekben?
4. Miért van nagy hangsúly a vezetői felelősségen?
5. Az ISO-tól minden tökéletessé válik majd?

Bővebben...

Tudásközpont

mítoszok

Mítoszok

Amelyekről eddig mást hittél

Tovább
figyel

Jogi előírások

Ezeket kell figyelned

Tovább
jog

Most Te lépsz

Ellenőrizd tudásodat!

Tovább
letöltés

Ingyen letölthető

Segédletek és minták

Tovább
regisztáció

Regisztrálj

És tölts le még több tartalmat!

Tovább
szabványok

Szabványok

És változások

Tovább

Ahol már találkozhattál velünk

Regisztrálj hírlevelünkre

Regisztráció

Kapcsolat

Az ISOSzakértő csapata üdvözöl! Kérlek, vedd fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségek egyikén!